Logo for dagplejere og børnehaver i Rebild Syd

Tina Olesen

Profilbillede af Tina Olesen

Dagplejer Tina Olesen

Jeg lægger vægt på en hverdag med tryghed, nærvær og omsorg, så vi har det rart sammen og børnene lærer at være gode kammerater og lege godt sammen. Jeg holder utrolig meget af at danse, synge og være motorisk aktiv sammen med børnene.

Livet i dagplejen

Nøgleordene i min hverdag, med børnene er omsorg, tryghed og nærvær. Her mødes børnene af faste rammer og rutiner for at skabe en rolig og overskuelig dag. Det er vigtigt for mig, at hvert barn føler sig set og anerkendt, men også at de lærer at indgå i et fællesskab, hvor vi tager hensyn og hjælper hinanden.
Hverdag og aktiviteter tilpasses den aktuelle børnegruppe, hvilket betyder, at planer kan ændres, hvis det giver bedre mening for børnene. Jeg vægter det nære og hjemlige, og mener at dagplejen giver unikke muligheder for nærvær og fordybelse.

Jeg er meget ude med børnene hele året rundt, jeg bruger min have, skoven, legepladsen, går ture samt besøger mine kollegaer.
Hver formiddag når vi har spist synger vi omkring bordet. Vi kan også lide at danse, lave motorik og fordybe os i kreative ting. Jeg vægter også fri leg højt, hvor børnene selv får lov til at bruge fantasien.
En kollega og jeg mødes 1 gang ugentligt, hvor vi har sprogkuffert med sange, rim og remser og historier mm. som går ind og styrker børnenes sproglige udvikling.
Vi går i heldagslegestue i lige uger ude i skrænten i FDF-Huset sammen med de andre dagplejere.

Rammen jeg tilbyder

Jeg bor i Nørager by i et ældre hus med plads til børnene, hvor de har adgang til spise/legerum og gang, I legerummet er der forskellige legesager, pilfingervæg og rutsjebane samt et hyggeligt boghjørne. udendørs har jeg en flisegang som flittigt bliver brugt til scooterkørsel, i haven har jeg sandkasse, rutsjebane, legehus og køretøjer mm.

Vores samarbejde omkring jeres barn

Jeg vægter forældresamarbejdet meget højt, og mener at åbenhed og ærlighed er vejen frem - jeg passer jo jeres dyrebareste eje og det skal foregå så ideelt som muligt, derfor er det også vigtigt med en god, rolig og stabil opstartsprocedure for de små, og den aftaler vi sammen inden det går løs.

Det der optager mig

Jeg arbejder med ICDP, som er en strategi for at højne børns læring og få det optimale ud af relationen mellem mig og barnet. Jeg gør også meget ud af at hjælpe børnene til at blive selvhjulpne og blive klar til børnehavestart, så overgangen fra dagpleje til børnehave bliver så nem som muligt.

Ikon email  E-mail

tina011b@rkom.dk

Ikon adressebog  Adresse

Vestermarksvej 6, 9610 Nørager

Ikon ur  Åbningstider

Mandag til torsdag fra kl. 6.45 til 16.30 og fredag til 15.45

Ikon husdyr  Husdyr

Der er ingen husdyr hos dagplejer

Ikon gruppe  Legestuegruppe

Tina er tilknyttet Skovtroldene, som går i legestue på fredage i lige uger i Regnbuen.

Ikon puslespil  Efteruddannelse

Dagplejens grundkursus

Ikon dokument  Tilsynsrapport

Seneste rapport for anmeldte og uanmeldte tilsyn findes nederst på siden.

Anmeldt tilsyn 2020

Shape Created with Sketch.

Uanmeldt tilsyn 2020

Shape Created with Sketch.