Tøj og skiftetøj

Ikon med en trøje.  Tøj og skiftetøj

Dit barn skal udenfor at lege hver eneste dag. Derfor skal dit barn have tøj med der passer til årstider og vejr. Når det er koldt skal dit barn have varmt tøj, varmt og vandtæt fodtøj med. Tøjet skal kunne tåle at blive beskidt og kunne holde sne og regn ude. Når det er varmt skal dit barn have let tøj, lette sko eller sandaler med. Husk skiftetøj der passer jeres barn, og som passer til årstiden.

Hvad der er godt tøj og fodtøj til børn, har de fleste af vores medarbejdere stor erfaring med, så der kan I få et godt råd, hvis I er i tvivl.

Sæt navn i barnets tøj og sko

Navn i dit barns tøj og fodtøj er en forudsætning for, at det har en chance for at komme på den rigtige hylde, hvis det er blevet væk. Medarbejderne har ikke tid til at gennemsøge hele huset efter børnenes tøj. Men finder medarbejderne et stykke tøj eller en sko – og er der navn i – så bliver det selvfølgelig lagt i barnets garderobe. Finder vi tøj og sko uden navn, som ingen børn vil kendes ved, bliver det lagt i husets glemmekasse.

Risiko for kvælning

Af hensyn til jeres barns sikkerhed må der ikke være snore i børnenes hætter eller bluser, ligesom halstørklæder og træsko ikke bruges i børnehaverne. Er der snore i hætten på barnets jakke, og har barnet ikke en anden jakke med, så fjerner vi snoren, inden vi giver barnet jakken på.