Vuggestuen

Ikon med et hjerte.  Et helt nyt tilbud

D. 1. august 2020 åbnede Vuggestuen Solstrålen som en del af Børnehaven Regnbuen i Nørager. Vi har i Solstrålen plads til 10 børn fra 0-3 år. Indskrivning til gruppen foregår via den digitale pladsanvisning på rebild.dk Prisen for pladsen er inklusiv frokostordning og dækker morgenmad, formiddagsmad, frokost, eftermiddagsmad og sen eftermiddagsmad.

1 måned før Jeres barn skal starte i vuggestuen, vil I modtage et velkomstbrev. Hvor I inviteres til en velkomstsamtale og et første besøg i vores børnehus i Nørager.

Ikon til information.  Praktiske informationer

Tilmelding til Solstrålen sker via den Digitale Pladsanvisning på rebild.dk
I Solstrålen har vi frokostordning med mere end 85 % økologi og varieret kost hver eneste dag.

Solstrålen er ikke omfattet af koordineret- eller gæstepasning og der er derfor altid åben i Solstrålen i forbindelse med de dage der ellers er koordineret pasning i Rebild Kommune.

Børn i Solstrålen er omfattet af det samlede pædagogiske tilbud i Børnehaverne Rebild Syd og Rebild Kommunes pædagogiske og psykologiske rådgivning. Det betyder at der hele tiden er professionelt fokus på dit barn, fokus på forebyggelse og at du gennem vores medarbejdere har adgang til professionel rådgivning og vejledning.

Ikon med to hænder der mødes.  Samarbejde og værdier

Vi lægger vægt på at skabe en god og tryg relation til Jeres barn, hvor vi understøtter dit barns tryghed, trivsel og udvikling. Vi prioritere et tæt og tillidsfuldt forældresamarbejde med jer omkring jeres barn.
Nøgleordene for børnenes hverdag i Solstrålen er barnets initiativ, leg, venskaber, relationer, nærvær, udvikling, trivsel, dannelse, sprog, kreativitet, selvhjulpenhed, børnefællesskaber, udeliv, motorik og bevægelsesglæde. Det skaber vi bl.a. ved at børnene er sammen med de samme voksne, at vi har øje for det enkelte barns udvikling og gennem vores store erfaring med overgange.

Skal vi sætte ord på samarbejdet omkring børnene, så er det et professionelt og tillidsfuldt forældresamarbejde, og at vi hele tiden fastholder fokus på forældre i rollen som aktive og ansvarlige medspillere i barnets udvikling.

Ikon med to talebobler der mødes.  Kontakt os

Børnehaverne Rebild Syd er en organisation med et stærkt fokus på det enkelte barns udvikling, og på udvikling af den pædagogiske praksis i vores huse. Du kan forvente, at vi arbejder målrettet og systematisk omkring dit barn, og at vi løbende udvikler praksis ved intern opkvalificering og efteruddannelse.

Har du spørgsmål så kontakt os. Du finder alle relevante kontaktoplysninger her på siden, og vi vil meget gerne hjælpe dig med oplysninger omkring vores tilbud.

Ikon adressebog  Vuggestuen

Sortebakken 7, 9610 Nørager