Barnets fødselsdag

Ikon med en fødselsdagskage.  Barnets fødselsdag

Vi fejrer dit barns fødselsdag. Det sker i forbindelse med frokosten. Barnet har i reglen noget med og dele ud til gruppens børn. Barnet må have én ting til hver af sine kammerater. Inden barnet deler ud, synger vi fødselsdagssang, og råber HURRA. Som afslutning får barnet lov til at vælge sin egen fødselsdagsgave fra husets hemmelige fødselsdags-gave-skab. Vi har ikke ressourcer til at tage gruppen med hjem til dig og holde fødselsdag.

Hvis du har lyst til at invitere børnehavebørn hjem til fødselsdag, så er det dig, der står for arrangementet. For at undgå forskelsbehandling beder vi dig venligst men bestemt om ikke at hænge invitationer op på børnenes rum. Brug i stedet AULA til at invitere de børn der skal med hjem.

Forældrebestyrelsen har et princip der betyder, at børnene ikke kan afhentes i børnehaven i åbningstiden. Afholdes fødselsdagen i hjemmet har børnene som regel en gave med. Gaven betyder i sig selv ofte mere for barnet end værdien af den. Forældrebestyrelsen anbefaler at niveauet for gaverne ligger omkring 25-30 kroner.

Frokostordningen i begge huse stiller særlige krav bl.a. i forbindelse med vores egenkontrol. Det betyder, at du ikke må medbringe en fødselsdagskage der indeholder creme og/eller flødeskum.

Særligt for vuggestuen: I vuggestuen får børnene en frugtstang eller lign. som dessert til frokost. Derfor har vuggestuebørnene ikke noget med hjemmefra i forbindelse med fødselsdage.