Ellen Sørensen

Profilbillede af Ellen

Dagplejer Ellen Sørensen

I min dagpleje er der masser af omsorg, tryghed og nærvær; Børnene vil altid blive modtaget med et smil og et godmorgen-kram. For mig er det vigtigt at skabe trygge og forudsigelige rammer for børnene i hverdagen.

Livet i dagplejen

Dagen starter ud stille og roligt, med leg, indtil alle børn er kommet. Derefter får vi formiddagsmad, hvor vi synger godmorgen sang og børnene bliver forberedt på dagens program/planer.
Ofte går vi ud, hvor vi leger i haven, går tur og giver os tid til, at undersøge naturen omkring os. Der er blandt andet marker, skove, søer og en legeplads i nærområdet.
I hverdagen arbejder jeg også med børnenes sprog og motorik: sammen hopper vi i vandpytter, leger i skoven, laver motorikbaner, synger, danser og spiller musik. Desuden læser vi mange bøger sammen og der bliver lavet masser af puslespil.
Vi følger årets gang og "højtider" med forskellige kreative projekter.
Fredage i lige uger er vi i heldagslegestue i FDF-huset, Skrænten 12, Nørager.

Rammer jeg tilbyder

Jeg bor i hus i Nørager midtby. Her er en dejlig lukket have med gynge, rutsjebaner, køretøjer og mange andre sjove ting. Her er en lukket gård med halvtag, så sandkassen og barnevogne altid kan stå i tørvejr.
Indenfor kan børnene boltre sig i legeværelset og i køkkenet, hvor vi også spiser.
Hver fredag lægger jeg billeder fra ugen der er gået op på Aula.

Vores samarbejde omkring jeres barn

Jeg lægger stor vægt på , at have et godt forældresamarbejde, der bygger på gensidig åbenhed, dialog og tillid.
Det er vigtigt for mig, at I som forældre er trygge ved at aflevere jeres barn hos mig.

Det der optager mig

I min dagpleje er der masser af omsorg, tryghed og nærvær: Børnene vil altid blive modtaget med et smil og et godmorgen-kram.
For mig er det vigtigt, at skabe trygge og forudsigelige rammer for børnene i hverdagen.
Jeg arbejder anerkendende med børnene, ved at prøve at se meningen bag deres handlinger, og sætte ord på deres følelser.
Jeg ser det enkelte barn som unikt, men finder det samtidigt vigtigt, at de lærer at tage hensyn og være sammen i grupper. Her arbejder jeg med sociale kompetencer, så som at dele og vente på tur: Her lægges se første byggesten til, hvordan man bliver en god ven. Jeg lægger vægt på, at børnene bruger deres krop - både ude og inde - hvor igennem de kan mærke sig selv. Jeg har særligt fokus på børnenes sprog.

elle4942@rkom.dk

Stationsvej 8, 9610 Nørager

Mandag til torsdag fra kl. 6.45 til 16.30 og fredag til 15.45

Der er ingen husdyr hos dagplejer

Ellen er tilknyttet Smølferne, som går i legestue på fredage i ulige uger i Regnbuen.

Anmeldt tilsyn 2020

Uanmeldt tilsyn 2019