Laila Jensen

Profilbillede af Laila Jensen

Dagplejer Laila Jensen

I min hverdag har jeg særligt fokus på tryghed, omsorg og nærvær, at styrke barnet i dets nærmeste udviklingszoner, at skabe klare strukturer, og at lære børnene accept af forskellighed, og at der skal være plads til alle.

• Født 1964
  • Gift med Lars
  • 2 voksne børn
  • Ansat 1991
  • Allergivenligt hjem - inkl. 100 % røg- & husdyrfrit

Livet i dagplejen

Hver dag modtages alle med smil og åbne arme, hvor der her bliver taget hensyn til børnenes niveau, zoner, alder og behov vægtet med dagens humør og tempo.
Hos mig er udelivet i meget høj kurs for ”aldrig dårligt vejr, men kun forkert påklædning”. Vi benytter os af stier, natur og skov, som er lige ved døren. Derude møder vi maskiner, dyr, planter mm. – ja årets gang følges med en god portion fantasi, der udvikler motorikken og styrker sanserne, som giver en sund og naturlig indlæring.
Inden døre er det primært : den frie leg – musik, sang og bevægelse – hjælpe til ved små daglige gøremål - hygge med bøger via højt læsning, dialogisk tale og brug af de simple babytegn.

Rammer jeg tilbyder

Nyere hus, som helt igennem er allergivenligt og indrettet med stort, lyst & børnevenligt legeområde, der er inddelt i mindre lege kroge/zoner og et mindre værelse er indrettet til at hoppe og motoriske lege, som også bliver soverum for de ”store” børn. Dertil har børnene ”egen” garderobe og toilet.
Ude er et stort aflukket lege område med megen plads til god motorisk leg og super udfoldelse for alle aldersgrupper i diverse afgrænsede kroge med forskellige underlag og indretninger.

Samarbejdet om jeres barn

For mig er godt samarbejde i fællesskab, at skabe nærvær og tillid med gensidig ærlighed og respekt omkring barnet, så spørg endelig ind.
Min dokumentation til forældre gives verbalt samt digitalt i AULA bl.a. via fotos.

Det der optager mig

• En rolig og positiv hverdag
  • Tryghed, omsorg og nærvær
  • Styrke barnets udviklings zoner
  • Klare strukturer samt faste rammer og traditioner
  • Accept af forskelligheder - her er plads til alle
  • Refleksion

lail3132@rkom.dk

Egebakken 6, 9610 Nørager

Mandag til torsdag fra kl. 6.30 til 16.15 og fredag til 15.30

Der er ingen husdyr hos dagplejer

Laila er tilknyttet Smølferne, som går i legestue på fredage i ulige uger i Regnbuen.

Grundkursus * Reggio Emilia * Førstehjælp til småbørn og voksne * Leg og læring * Kost for 0-3 år * Kommunikation * Psykologi * Løfteteknik * Sanser og bevægelse * Rytmik og musik * Guitarspil i børnehøjde * Babytegn * Kompetenceuddannelse omkring for tidligt fødte børn – incl. børn med særlige behov * ICDP

Uanmeldt tilsyn 2020