Else Skaarup

Profilbillede af Else Skaarup

Dagplejer Else Skaarup

I vores hverdag vil børnene opleve trygge og faste rammer, hvor der vil være stor genkendelighed. Jeg støtter de små i deres forskellige personligheder til videre udvikling. Jeg lægger vægt på, at hverdagen foregår i et rolig tempo, hvor alle børn kan følge med.

• Født:  1969
  • Gift: med Tommy
  • Børn: 5 sammenbragte børn
  • Husdyr: 2 stk. bomuldshunde
  • Røgfrit hjem

Livet i dagplejen

Hver morgen bliver alle budt velkommen, med god morgen og et smil. Jeg prøver at sammensætte dagen ud fra børnenes individuelle behov .Nogle dage finder jeg på dagens aktivitet og andre dage er det børnene der bestemmer.

Vi synger, danser, høre musik, læser bøger, puslespil, tegner og maler. Vi laver kreative ting, som er alderssvarende til barnet. Det er gerne til højtiderne. Vi nyder naturen og udelivet.

Jeg og børnene mødes en gang om ugen med en kollega (Tina) hvor vi har gang i en sprogkuffert. I kufferten er der sange, rim og remser og små fortællinger.

En typisk dag i dagplejen foregår evt. med morgenmad og fri leg. Formiddagsmaden består af brød og frugt. Vi synger 2-3 sange og taler om hvem der er kommet i dagpleje i dag, og hvad vi skal lave om formiddagen af aktivitet/leg, som tager afsæt i de styrkede pædagogiske lærerplaner. Til middag står den på rugbrødsmadder og grønt og vi taler om hvad vi har lavet i løbet af formiddagen. Så er der blevet tid til middagsluren og efter den spises der brød og frugt. og dagen slutter af med leg eller højtlæsning.

To gange om måneden mødes vi med de andre dagplejer og børn. Det er blandt andet er med til at styrke børnenes sociale kompetencer og giver større tryghed ved de andre børn og dagplejer. Sommetider laver vi forskellige aktiviteter og jeg drager nytte af den kollegiale sparring.

Rammer jeg tilbyder

Jeg bor på en lukket villavej. har en stor lukket have, hvor der er legetårn med rutsjebane og aktivitetsplads. Jeg har også Legehus, sansegynge  og diverse køretøjer.

Jeg har et stort hyggelig legerum, med egen indgang, garderobe og diverse legetøj.

Vores samarbejde omkring jeres barn

Med åbenhed og tillid, får vi skabt den bedste tid i dagplejen, for jeres barn. Det betyder meget for mig at I er trykke ved at aflevere jeres barn. Endelig spørg hvis der er noget.

Det der optager mig

Jeg vægter en hverdag, med tryghed, omsorg, nærvær, faste rammer og genkendelighed højt. Mulighed for at støtte børnene i deres forskelligheder og videre udvikling. Guide børnene, til at blive så selvhjulpen som mulig, lade dem selv prøve, så de kan føle sig værdifuld og øge selvværdet samt ruste dem til børnehavelivet.

else5089@rkom.dk

Stabellsvej 7, 9610 Nørager

Mandag til torsdag fra kl. 6.45 til 16.30 og fredag til 15.45

Dagplejer har en sød lille hund.

Else er tilknyttet Smølferne, som går i legestue på fredage i ulige uger i Regnbuen.

Grundkursus * Førstehjælp * Kost * Reggio Emilia * Løfteteknik * Babytegn * Leg og læring i dagplejen * Samspil og relationer i pædagogisk arbejde * ICDP

Uanmeldt tilsyn 2020