Hanne Christensen

Profilbillede af Hanne Christensen

Dagplejer Hanne Christensen

Det er vigtig for mig at alle børn får en god dag, og at de føler sig set og hørt. Jeg vægter højt at børnene skal have faste rutiner, ro og genkendelighed. De skal føle sig trygge i deres dagpleje, og det skal være et rart sted at være.

• Ansat siden 2017
  • Mor til Clara fra 2013
  • Uddannet socialpædagog i 2001
  • Vi har en hund, en kat og en kanin

Livet i dagplejen

Vi starter dagen med morgenmad, hvor også min datter deltager inden hun tager i skole. Bagefter er det tid til at lege, hygge, lave puslespil osv. Omkring 8.30 når alle børn er kommet spiser vi formiddagsmad. Herefter synger eller læser vi, og så går vi som regel ud, eller laver andre aktiviteter, der er tilrettelagt efter børnegruppens aldre, interesse og udviklingsniveau. Ca. kl. 11 spiser vi frokost, og herefter er det tid til en middagslur. Når børnene vågner er der eftermiddagsmad.
Vi bruger meget naturen i og omkring Nørager, og ca. en gang om ugen er vi i skoven. Hver onsdag mødes vi med de andre dagplejere på en legeplads, og hver anden fredag er vi i legestue.
Jeg vægter højt at der skal være plads til alle, og at alle børnene bliver set og hørt. Øver dem i at lege sammen og skabe relationer, lære de større børn at de kan hjælpe de mindre osv., og forsøger at klæde dem på til livet videre i børnehaven. Vi øver selvhjulpenhed, blandt andet det at kunne trække i sit tøj når vi skal ud.
Vi synger, danser og spiller meget musik. Jeg har et klaver, og forskellige instrumenter som vi bruger. Musikken er også en del af sprog træningen, der giver børnene melodien i sproget. Udover dette bruger vi rim og remser, læser bøger og børnene lære tegn-til-tale, der kan underbygge sproget
Jeg vægter højt at børnene og forældrene skal føle sig hjemme og trygge hos mig.

Rammen jeg tilbyder

Vi bor på landet lige uden for Nørager, på en stor grund og har en lille skov.
Haven/legepladsen er indrettet med en jordvold, rutsjebaner, gynger, en trampolin, kuperet terræn og en stor sandkasse.
Har et stort legeværelset der er indrettet med legekøkken, børnebord, udklædning, hyggehjørner, drejestol, klaver og reoler med legetøj. Ud over dette er der et spisebord i den ene ende.

Vi har en lille hund der hedder My fra 2013, en kat der hedder Mourits fra 2021, og en kanin der hedder Frida fra 2016. Børnene er ikke sammen med dyrene, men hilser på dem ind imellem.

Vores samarbejde omkring jeres barn

Jeg gør meget ud af, at I forældre skal være trygge ved at aflevere jeres barn hos mig, og vægter åbenhed højt. Jeg fortæller om barnets hverdag, og forældre er altid velkommen t il at spørge. Omvendt vil jeg også gerne at forældrene fortæller om barnet derhjemme, og er der noget der fylder for barnet er det vigtigt at jeg kan tage højde for dette i min hverdag med børnene. At der udvises gensidig respekt.
Jeg syntes det er vigtig at forældrene i mellem får en relation, så når barnet har fødselsdag inviteres alle forældrene til fødselsdagen, og børnene giver hinanden en lille symbolsk gave.
Ønsker forældrene i stedet at invitere dagplejen hjem til fødselsdag, deltager vi også gerne i dette. Ud over dette afholdes der kaffedage, og en gang om året en fælles udflugt til Hobro mini zoo, for hele familien, hvor der er mulighed for at hygge sig sammen.

Det der optager mig

For mig er det vigtig at alle børn har en god dag, og at alle får en god mulighed for at udvikle sig. Jeg forsøger at lave faste rammer for børnene, som giver dem ro og genkendelighed.
Jeg er nysgerrig på hvad der optager børnene, og at følge deres initiativ, og forsøger evt. at inddrage flere af børnene i denne interesse.
Det er vigtig for mig, at børnene lære at være en god og hjælpsom ven. De store profitererigtig meget af at hjælpe de mindre, og de mindre lære at de kan søge hjælp hos de større. Hvordan får man spurgt om man må være med i legen osv. Dette gør det også nemmere den dag de skal videre i børnehaven. Når dette sker bruger vi meget tid på at forberede barnet, men også de andre børn der skal sige farvel til deres ven.
Vi tager på besøg i børnehaven, læser bøger om det osv. Det er vigtig f or mig at sende børnene godt videre i livet.
Jeg er også optaget af at man skal bruge sin krop og udvikle sig motorisk. Vi lave forskellige motoriske lege indenfor, får massage, laver gymnastik, går ture, og ikke mindst bruger naturen.
I perioder er jeg optaget af kreative sysler, dog afhængig af børnegruppens alder. Vi laver små hemmeligheder ved højtiderne, og børnene deltager i det omfang de kan.

hann677r@rkom.dk

Løgstørvej 150, 9610 Nørager

Mandag til torsdag fra kl. 6.30 til 16.15 og fredag til 15.30

Der bor en lille kat og en lille hund hos dagplejer. De færdes ikke hos børnene.

Hanne er tilknyttet Skovtroldene, som går i legestue på fredage i lige uger i Regnbuen.

Uddannet pædagog * Tegn Til Tale * Børn med multihandicap uden verbalt sprog * ICDP

Uanmeldt tilsyn 2020