Else Marie Hansen

Profilbillede af Else Marie

Dagplejer Else Marie Hansen

Jeg lægger stor vægt på, at børnene får en god og rolig dag med trygge og faste rammer, at de får omsorg og nærvær, at hvert barn bliver stimuleret og aktiveret på dets niveau og at barnet rustes til at kunne klare sig videre i tilværelsen.

Livet i dagplejen:

I min hverdag som dagplejer, sætter jeg stor vægt på, børnene får en god og rolig dag med trygge og faste rammer, at de får omsorg og nærvær,
at hvert barn stimuleres og aktiveres på dets niveau, at kunne være en god ven/kammerat og at barnet rustes til at kunne klare sig videre i børnehaven
Om morgenen er der morgenmad, til de børn der har behov for det. Derefter er der leg og aktiviteter.
Vi synger hver dag - Jeg har bl.a. en kurv med tøjdyr, som vi bruger til forskellige sange, rim og remser, som er til stor glæde for børnene. Vi ser og læser ofte bøger, spiller spil, laver puslespil og hører og danser til musik.
Jeg prioriterer meget, vi kommer ud hver dag. Enten er vi i haven, går en tur eller besøger andre dagplejere. På vores gåtur kan vi se køer, får, hunde, katte eller høns.
Vi følger med i årets gang med vejret, planter, blomster og dyr.
Fredag i ulige uger er vi i heldagslegestue i Multihallen i Rørbæk, sammen med en anden dagplejer og Stordagplejen Mariehønsene med tre dagplejere.

Rammen jeg tilbyder:

Bor i hus midt i Rørbæk by. Her er børnene i stuen, gangen og køkkenet. Stuen med små legeborde, skamler, komfur og madras hyggehjørne og alt muligt forskelligt legetøj.
Vi har en god spiseplads i køkkenet, hvor der er en fin udsigt til haven.
Ude i vores lukkede have, er der en stor sandkasse, flere legeborde, legehus, gynger, vipper, klatreborge, rutchebaner og forskellige køretøjer. Børnene har et højbed, som de sår til med frø, vander og smager på, når grøntsagen er klar.
Ingen husdyr og 100% røgfrit hjem.

Vores samarbejde omkring jeres barn:

Jeg vil gerne, der er et åbent og ærligt samarbejde med jer forældre.
Fortæl om stort og småt, for det giver mig en bedre mulighed for at imødekomme jer og jeres
barns behov.
Spørg endelig, hvis der er noget i undrer jer over eller er i tvivl om.

Jeg er optaget af

Det der er vigtigt for mig er, hvert barn har det godt og har det socialt godt med andre.
Jeg prioriterer natur og udeliv. Børnene kommer ud og mærke, føle, se, høre og dufte naturen - lære at passe på den.

else5113@rkom.dk

Nørregade 1 i Rørbæk, 9500 Hobro

Mandag til torsdag fra kl. 6.30 til 16.15 og fredag til 15.30

Der er ingen husdyr hos dagplejer

Else Marie er tilknyttet Minigræshopperne som har legestue i Rørbæk Multihal på fredage i ulige uger.

Babytegn * Kost * Motorik * Sang * Musik * Førstehjælp * Kommunikation * Reggio Emilia * ICDP

Uanmeldt tilsyn 2020